Profiboxing.cz

Přepnout do PC verze

VIDEO Už by neměl rozhodovat! Sudí Gray zahodil ručník a nechal Ritsona dál mlátit

Gray zahazuje ručníkGray zahazuje ručníkNEWCASTLE – Hodně netradiční pohled zažili fanoušci a také všichni zainteresovaní v hlavním zápase galavečera Matchroom Boxing v Newcastlu. Zkušený ringový sudí Steve Gray v desátém kole odhodil ručník, který přilétl z rohu ničeného Lewise Ritsona (21-2, 12 KO). Duel s Jeremiasem Nicolasem Poncem (28-0, 18 KO) ukončil až o několik okamžiků později.

„Ritson skončil. Doufejme, že Steve Gray také,“ napsal dlouholetý novinář Boxingscene.com Jake Donovan.

DALŠÍ NOVINKY Z RINGU:

„Co si Gray myslel? Vždycky jsem si myslel, že je to dobrý rozhodčí, ale poté, co ignoroval ručník z rohu boxera, který dostává výprask, tak nevím, co si myslet. Je to bizarní, nevhodné,“ přidal se Mark Butcher z Boxing Social.

„Rozhodčímu se dá odpustit, když duel ukončí příliš brzo, ale nedá se mu odpustit, když tak učiní příliš později,“ přidal se redaktor Boxing News Matt Christie.

„Něco takového jsem ještě neviděl. Očividně přiletěl ručník a on se ho rozhodl ignorovat. Myslím, že záleží na rozhodčím, jestli akceptuje letící ručník, ale když se tak stane, v rohu je navíc boxerův otec, očekáváte, že tak učiní,“ zaznělo také od promotéra večera Eddieho Hearna. S jeho slovy pak souhlasil také expert Sky Sports a bývalý šampion křížové váhy Johnny Nelson: „Myslím, že to nechal pokračovat příliš dlouho. Třetí počítání už bylo navíc.“

Co se teda vlastně v ringu v Eagles Community Arena při eliminaci IBF v lehké velterové váze stalo?

Čtyřiadvacetiletý Argentinec získával postupně poněkud překvapivě navrch, o tři roky staršího soupeře, který boxoval doslova a do písmene na domácí půdě drtil. V úvodu desátého kola jej pak poslal skvělým úderem na spodek k zemi. Ritson se zvedl, vzápětí ale z jeho rohu přilétl ručník. Oba bojovníci se zastavili, Nicolas Ponce začal slavit, Brit se divil, rozhazoval rukama. Chtěl pokračovat.

Pohled vítěze Jeremiase Nicolase Ponceho:

„Je tvrdší, než jsem čekal. Zranil jsem ho už v prvním kole a myslel jsem, že se z toho nedostane a on nebyl ani na zemi (Argentinec zasáhl spodky soupeře skvěle už v prvních dvou tříminutovkách a Ritson byl v obrovských problémech). Je opravdu velkým bojovníkem, kdokoliv jiný byl šel dolů. Co se týče toho závěru, byl jsem překvapený, byl to pro mě lehce šok. Ale nakonec jsem stejně mohl začít slavit a přiblížit se o další krok svému snu, titulu mistra světa. Moc děkuji všem za podporu.“

A Gray mu tu šanci dal. Stejně jako po druhém downu, který brzo následoval. Až, když se během minuty ocitl „Sandman“ na podlaze ringu potřetí, zkušený ringový souboj odmával. Jihoameričan mohl slavit velkolepé vítězství na půdě soupeře, všichni ale řešili rozhodnutí zkušeného sudího.

On sám své rozhodnutí konzultoval v rohu poraženého, kde absolvoval rozhovor v objetí s Ritsonovým otcem a trenérem Davem v jedné osobě. Toto povídání zůstalo mezi oběma muži, kamera DAZN ale zamířila do kabiny britského bijce ve chvíli, kdy se v ní objevil Gray.

„Věděl jsem, že chce pokračovat, protože to byly údery do těla, tak jsem ti chtěl dát ještě šanci. Myslel jsem, že ještě máš šanci s tím něco dělat,“ otočil se nejdříve ke zklamaného domácímu bojovníkovi. „Když jsi hodil ten ručník, myslel jsem, že lehce panikaříte, kontroloval jsem ho a vypadal v pořádku,“ dodal pak směrem k trenérskému koutku.

Zda se rozhodl správně, či nikoliv, můžete posoudit na videu níže, dlužno dodat, že jak zmínil Hearn, zkušený sudí skutečně postupoval dle pravidel. Obecně se vnímá, že vhozený ručník z rohu boxera značí konec zápasů, pravidla ale mluví jasně: zápas končí lékař, nebo ringový rozhodčí. Ten mimo jiné vhozený ručník akceptovat nemusí. Není to obvyklé, ale pravidla to povolují.

A i když někteří nyní volají po tom, aby se změnila, šlo by o hodně složitý proces. Ostatně, roh boxera má ještě jednu možnost, jak duel ukončit. Vstupem trenéra, či člena týmu do ringu.

V tu chvíli by daný bojovník prohrál diskvalifikací, ale v případě jeho nutné ochrany je celkem jedno, jakou prohru zapíše. Tuto možnost trenéři Ritsona nevyužili a je třeba na obranu Graye dodat, že skutečně většina úderů Argentince po prvním počítání mířila na spodek soupeře. A že ten po prvním i druhém downu dal rozhodčímu jasně najevo, že chce pokračovat...

Nemáte povoleno vkládat komentáře.

Copyright © 2010-2020 Profiboxing.cz

Nahoru PC verze