Profiboxing.cz

Přepnout do PC verze

Miliardový byznys. Hearn podepsal s DAZN na pět let, spolupráce se Sky Sports končí

  • Napsal Antonín Vavrda

Eddie Hearn a DAZNEddie Hearn a DAZNLONDÝN – Spekulace potvrzeny, změna je zde. Matchroom Boxing definitivně přechází pod streamingový gigant DAZN, který za exkluzivní spolupráci bude platit dle odhadů až 120 milionů eur ročně. Pětiletá dohoda odstartuje 1. ledna 2022, ovšem spolupráce začíná už v létě, třemi podniky „Fight Camp“ na zahradě promotérské stáje číslo 1 v Evropě.

„Nejhůře střežené tajemství boxu je odtajněno,“ píše ve svém textu k nové dohodě Mike Coppinger, respektovaný boxerský novinář z The Athletic.

„DAZN tak pokračuje ve své cestě stát se sportovním Netflixem,“ přidávají jeho britští kolegové.

VÍCE K TÉMATU:

Pravdu mají všichni. Už od chvíle, kdy DAZN expandovalo loni na podzim vlastně do celého světa, se tato chvíle očekávala. Zvláště, když smlouva mezi Matchroom Boxing a Sky Sports měla letos vypršet. „Museli jsme neustále vysvětlovat, proč lidi musí platit dalších 20 liber za něco, co je volně přístupné jinde. Proč to nejde také v tomto případě,“ řekl k oznámení dohody jednačtyřicetiletý promotér Matchroom Sports Eddie Hearn.

Ano, fanoušci v Británii museli od expanze DAZN řešit toto dilema, přitom DAZN stojí 2 libry za měsíc. Zatím. Jak zmínili zástupce společnosti James Rushton, půjde cena nejspíše na podzim o něco nahoru. Ostatně nelze se divit, v zámoří platí fanoušci za tuto platformu šestkrát více. Byť na ní mohou sledovat i další sporty, nejen box jako v Británii a většině světa.

„Jste tak dobří – a obsah, souboje, které nabízíte, jsou jen tak dobré a velké – jak velký máte rozpočet. V posledních několika letech jsme byli pod tlakem, abychom pracovali na modelu PPV (placený televizní přenos), když jsme zároveň neustále bojovali s fanoušky o tom, co má být placené a co ne. Dosud tak museli u nás lidé platit za něco 20 liber navíc, což nyní odpadne,“ pokračoval Hearn.

Ostatně, právě on patří mezi největší propagátory současného modelu, a kritiky PPV, které je dle něj mrtvou kapitolou. Aby svá slova potvrdil, původní osmiletý kontrakt s DAZN nyní vyšperkoval novou dohodou. Pořád platí, že jeho společnost nabídne divákům 16 galavečerů ročně. Jen na ně nebude mít 100 milionů eur ročně, ale dalších dvacet navíc. Jen pro představu – na jednu akci bude mít rozpočet kolem sedmi milionů eur!

„Odteď bude vše řídit Matchroom Media. Včetně náboru našich talentů. Budeme investovat do podpory nových tváří boxů daleko více než dosud. Samozřejmě ale budeme muset ještě hledat i cestu pro dohody s gigantem jménem Sky Sports pro naše boxerské galavečery. Musíme k našim stávajícím partnerstvím přistupovat chytře. Ještě máme v klobouku jednu dohodu, která vám vyrazí dech,“ pokračoval stále velmi mladý manažer.

Ten navázal s ostrovním televizním obrem spolupráci v roce 2012 před olympijskými hrami v Londýně. Jak sám připomněl, celý kolos Matchroom Sports pracuje na svých akcích právě se Sky Sports, nejde jen o box, který si Hearn nakonec zamiloval nejvíce.

Hearn a DAZNHearn a DAZN

Právě toto spojení stojí za boomem britského boxu v tomto období. „Bylo to velmi těžké rozhodnutí. Byla to úspěšná spolupráce. Ale myslím, že pochopili strukturu této dohody, cítil jsem, že mi dokonce musí podat ruku a říct: Hodně štěstí synu. Opravdu, byla to příliš velká šance ke celosvětové expanzi na to, abychom to nechali ležet. Byli velmi zklamaní, to ano, ale takový je obchod,“ odhalil trochu ze zákulisí ukončení jednoho velkého byznysu.

„Potřebujeme mít kompletní kontrolu nad vším. Je to myšlení ve stylu od kolébky až po hrob. Od začátku do konce. Potřebujeme mít kontrolu nad vším, včetně vytváření celého příběhu a přenosu,“ řekl syn Barryho Hearna, který mu před pár týdny předal žezlo v jejich rodinném impériu.

První příběh čistě ve spolupráci s DAZN bude Matchroom Boxing psát od 31. srpna v rámci galavečerů na zahradě sídla společnosti nedaleko Londýna, tzv. „Matchroom Fight Campech“.

„Je to další dohoda, který mění pravidla hry pro DAZN. Která nám dává možnost zdvojnásobit investice do boxu. Jsme velmi hrdí, že můžeme být těmi narušiteli trhu. Vytvořili jsme společnost, díky které se snažíme fanouškům zpřístupnit prémiové sporty. Toto je další díl našich nových dohod, které jasně ukazují, o co nám jde,“ přidal Rushton.

Oba giganty ještě čeká jeden velký úkol. Potenciální dohoda na duelu Tyson Fury vs. Anthony Joshua zahrnuje PPV vysílání, které by pro britské ostrovy měl vedle BT Sport zajišťovat právě Sky Sports. S tou má Joshua vlastní, exkluzivní dohodu. Kontrakt mezi Matchroom Boxing a DAZN se ho tak netýká.

„AJ není z naší strany nikterak tlačen do dohody s DAZN. To je rozhodnutí nás, jeho a jeho vlastní manažerské skupiny. Je na něm, aby se podíval na trh a své možnosti. Je to největší postava britského boxu a potenciálně také toho světového. Myslím, že ho na DAZN uvidíme, nemohu mluvit za ně, ale jsem si jistý, že on něj na této platformě budou stát, že budou chtít celosvětově vysílat jeho duely,“ dodal na toto konto Hearn.

Dojde na jeho slova? Jako už tolikrát v minulosti?

Copyright © 2010-2021 Profiboxing.cz

Nahoru PC verze