Profiboxing.cz

Přepnout do PC verze

NÁZOR Lidé nejsou blbci. Jen box nestačí, potřebují kvalitu jako od UFC či Oktagonu

Tyson vs. JonesTyson vs. JonesPRAHA – Máme za sebou zhruba dva měsíce boxerských akcí po celém světě, když se tento sport snaží restartovat z koronavirové krize. Jaké jsou zatím výsledky? Rozpačité. Na rozdíl od UFC, které se nebálo do boje vytáhnout i své velké hvězdy, boxerští promotéři vyčkávají.

„Box je mrtvý,“ zní z mnoha stran, vlastně i z vlastních, boxerských řad. Pronesl to před dvěma týdny i promotér Eddie Hearn.

Následně spustil svůj vlastní projekt „Fight Camp“ u sebe doma na zahradě panství v Brentwoodu. Jak si vedl?

DALŠÍ SLOUPKY:

Sledovanost prvního, v jehož hlavním souboji porazil Ted Cheeseman krajana Sama Eggingtona po nádherné bitvě ve dvanácti kolech na body, měla průměr na Sky Sports 93 tisíc diváků, maximum se dostalo na 202 tisíc diváků.

To nejsou úplně špatná čísla, byť průměr akcí ESPN v MGM Grand Bubble vykazoval čísla kolem 400 až 500 tisíc a maxima na hranici 700 tisíc, stejně jako v případě prvního víkendového galavečera PBC na stanici FOX Sports.

Je ale třeba poznamenat, že na britských ostrovech je populace více než pětkrát menší než za velkou louží a že přece jen specializace ESPN a FOX Sports na box je dlouhodobější záležitostí než v případě Sky Sports (v současném měřítku). A také – rival Hearna, Frank Warren měl například i u svého prvního gala ve studiu BT Sport průměrný rating 3 tisíce (maximum pak 26 tisíc).

Pro srovnání – UFC, které má za parťáka stejně jako Top Rank také ESPN, se před přesunem na „Fight Island“ pohybovalo okolo 700 tisíc diváků v průměrů a dvě akce pak atakovaly ve svém maximum milion sledujících.

Oktagon MMA, které už v květnu rozjelo svůj Underground, mělo dle zákulisních informací (nezávisle potvrzených ze dvou zdrojů) na první turnaj prodaných mezi 80 až 100 tisíci PPV (placený televizní přenos), ovšem čísla postupně klesala. Ať už kvůli okoukání, tak i kvůli problémům se sledováním u prvního turnaje. Přesto jde o vynikající počin!

Kde hledat příčiny? Opravdu je to o tom, že box je „mrtvý“ a MMA tak kvalitní a progresivní?

Nikoliv. Pravda je napůl, v první řadě v oné progresivitě, co se týče propagace svého produktu především UFC své boxerské konkurenty válcuje – nejdříve proto, že muselo, jelikož bylo daleko za nimi, jenže nyní v tempu nezvolnilo, naopak rivalové pořád žijí minulostí. Podobné je to také v případě Oktagonu na českém území, které má ale v zádech i silné finanční zázemí.

Důležitější je ale jiný aspekt. „Boxerská sledovanost v létě je špatná a je to budíček pro promotéry. Pracujte. Dávejte lepší zápasy. Lidé vás nebudou sledovat jen pro to, že jim sport chybí,“ napsal například po víkendu jeden z respektovaných zámořských novinářů Chris Mannix, s jeho názorem pak souhlasili i dva další lídři mezi žurnalisty, Dan Rafael a Mike Coppinger.

Pod jeho slova se lze pouze podepsat. Ano, sport lidem chybí. Ale ani v dnešní době ho nebudou sledovat jen pro to, že jim chybí. Zvláště ve chvíli, kdy se naučili ve velkém využívat služby HBO GO či Netflix, které předvedly skvělé tahy během koronavirové pandemie.

Opravdu si promotéři myslí, že je zaujmete jmény jako Lyndon Arthur? Jamal James? Alex Saucedo? Andrew Moloney? Adam Lopez?

Ano, jsou to kvalitní boxeři, stejně jako další na kartách, například Shakur Stevenson, či třeba Felix Verdejo a Joe Joyce. Jenže s těmito jmény Arum, či Warren přišli až po restartu svých akcí s méně známými bojovníky.

Ne, pokud chtějí svůj byznys rozjet, budou muset začít riskovat. „Pustit ze řetězu“ své největší hvězdy v čele s Tysonem Furym, Terencem Crawfordem, Vasylem Lomačenkem, Alexandrem Usykem, Gennadijem Golovkinem a samozřejmě i Anthonym Joshuou a Canelem Alvarezem (to platí pro Hearna a Oscara de la Hoyu).

Vykašlat se na ztráty ze vstupného, protože ztráty letos počítají všichni. A ještě počítat budou. Ale pokud se budou boxerští promotéři bát a koukat jeden na druhého, budou nakonec daleko větší.

A nebudou se moct divit, že je válcuje MMA, která přitom takovou zápasnickou kvalitu prostě a jednoduše sice nabídnout nemůže – protože ji ani nemá – ale marketingově své menu servíruje daleko šikovněji, nebo i „staří pánové“ Mike Tyson a Roy Jones Jr.

Ty sice všichni výše jmenovaní tak nějak více či méně kritizují, jenže nakonec to možná budou právě ony legendy, které boxu pomohou svojí exhibicí nejvíce. Proč? Protože ony jsou těmi „Big Name“, i když už dvacet, či dokonce tři let za vrcholem...

Nemáte povoleno vkládat komentáře.

Copyright © 2010-2020 Profiboxing.cz

Nahoru PC verze