Profiboxing.cz

Přepnout do PC verze

Krváceli, umírali, byli k smíchu. DAZN je zpět, silnější a výkonnější udává směr boxu

DAZN a Canelo AlvarezDAZN a Canelo AlvarezPRAHA – Bylo to pro ně hodně náročné. Opravdu hodně. Streamingový gigant DAZN postavený měsíčních poplatcích za sledování, dostal díky koronavirové pandemii drtivý hák na bradu. Otřásl se, zapotácel, ale nyní je zpět.

Sportovním fanouškům nabízíte různé spektrum za solidní cenu. Měsíční, pravidelnou platbu. A náhle přijde krize, která utne jakékoliv dění, donutí vás sedět doma na zadku, stejně tak sportovce. Proč by měli lidé dál platit, když jsou tu filmy nabitý Netflix a HBO?

Přesně to stalo loni v březnu DAZN. Stejně jako řada dalších společností to znamenal problém. Jenže vedení společnosti, které bylo především v boxerském prostředí hodně často „šikanováno“ a vysmíváno za mnohdy nesmyslné investice, se pod tlakem nesložilo.

DALŠÍ NOVINKY Z RINGU:

Ne, byl to právě DAZN, který jako první z televizních společností přestal platit za práva Premier League či Major League Soccer. Byl to DAZN, které se rozhodlo iniciovat zkoušku smlouvy s Canelem Alvarezem, kterého si v roce 2018 zavázalo 350 miliony dolary za 11 zápasů.

Mexická kometa odmítla přistoupit na osekání kontraktu, jenže díky tomu vypluly napovrch jeho problémy s manažerem Oscarem de la Hoyou. Během pár týdnů byl tento svazek rozvázán, legendární boxer z dohody vyšachován a DAZN vytvořilo s Alvarezem novou. Ten pod ní stihl už dva zápasy a třetí – na začátek května proti neporaženému Britu Billu Joem Saundersovi – se blíží.

Jen pro srovnání, před prosincovým střetem s Callumem Smithem neboxoval Alvarez 13 měsíců. Nyní stihne během šesti hned tři duely.

„Všichni jsme si mysleli, že jsou v háji, že je konec, ale podívej, sedli si na zadek, začali od nuly a ono jim to vychází. Dalo se to ale čekat, ten chlapík (majitel DAZN a miliardář Len Blavatnik) nezískal své peníze pro to, že by byl neúspěšný,“ řekl pro The Athletic zkušený manažer Lou DiBella. Konkurent, který spolupracuje především s Premier Boxing Champions (PBC) a který byl jedenáct let výkonným ředitelem HBO Sports. V době, kdy tato televize dominovala ve světě boxu.

Co se teda změnilo v podnikání DAZN? Proč ten nečekaný a bombastický restar?

Zkušenosti! John Skipper, bývalý prezident ESPN, byl boxem v době příchodu do DAZN v roce 2018 téměř nepolíbený. K ruce měl Eddieho Hearna, který chtěl v té době expandovat do zámoří, ale spolupráce nebyla úplně těsná, obě strany měly trochu jiné představy, jak by měla vypadat. Do toho zde byl také Oscar de la Hoya a jeho Golden Boy Boxing.

Všichni tři si spíše škodili, než pomáhali. Všichni chtěli výdělek primárně pro své projekty. Pochopitelně. To se změnilo ve chvíli, kdy DAZN v tichosti přivedlo dvojici Ed McCarthy a Ed Breeze.

Prvně jmenovaný je zkušený právník, jehož společnost má sídlo ve Velké Británii, a tak chápe myšlenkové pochody tohoto národa. Dovede se vyznat v Hearnovi. Breeze, který má nyní pod sebou boxerskou divizi DAZN, spolupracoval dříve s WBSS, Gennadijem Golovkinem a... Matchroom Boxing (Hearn) a Golden Boy Boxing (De la Hoya).

Eddie HearnEddie Hearn

Zjednodušeně řečeno – právě Breeze nyní dohlíží na plánování boxu pod hlavičkou DAZN, na domlouvání zápasů, placení boxerům, on koordinuje a jedná s oběma zkušenými promotérskými bardy (v případě Golden Boy je především Eric Gomez, pravá De la Hoyova ruka). Boxerská nabídka dostala pevný řád.

Výsledky jsou zřejmé na první pohled:

Loňská listopadová expanze do více než 200 zemí světa včetně Česka. Pochopitelně jen s boxem, kde si na rozdíl od jiných sportů a velkých lig regulují televizní práva sami (v ČR stojí měsíční sledování boxu 39 korun). Platí to i pro Velkou Británii, kde Matchroom spolupracuje i nadále se Sky Sports. A bude i poté, co vyprší současný kontrakt (údajně v létě).

Vše se naplánovalo chytře před souboje Alvareze, Golovkina a také Anthonyho Joshuy. Letos v lednu odstartoval DAZN rok parádou mezi Ryanem Garciou a Lukem Campbellem a od února minimálně jednou týdně přináší nějaký světový box. Frekvence akcí je momentálně větší než třeba u konkurenční UFC i s boxem najednou na ESPN.

„Je to jednoduché, chceme jen zajistit, co nejlepší využití našich (a také reklamních partnerů) finančních prostředků. Nesmíme být pasivní, ne, naopak, my musíme vytvářet možnosti, my musíme řídit naše partnery. Povedlo se nám resetovat vztahy uvnitř společnosti, což je základ úspěchu,“ usmívá se Breeze.

Důkazy jsou taktéž zřejmé – Skipper se loni v létě stáhl do ústranní, zůstal v představenstvu společnosti, v únoru jej ale v čele nahradil Kevin Mayer, další to posila z ESPN, který rozjížděl placený kanál této společnosti a který byl generálním ředitelem TikTok. Už loni v červnu skončil generální ředitel Simon Denyer, který měl blízký vztah s Hearnem, aby ho nahradil James Rushton.

Globální mediální tváří se stal Joe Markowski, další to zkušená persona ze světa profesionálního boxu. Ten má na starosti růst značky do celého světa.

Tahle léčba zatím zabírá. A fanoušci boxu musí doufat, že nastolený trend zůstane. Že jej nezničí třeba již zmíněná snaha DAZN získat výhradní smlouvu s Matchroom Boxing a vyšachovat Sky Sports. Je ale téměř jisté, že něco podobného nebude chtít připustil právě Hearn, britský televizní gigant mu za devět let partnerství napumpoval do rozpočtu miliardy liber, právě tato spolupráce stojí za rozmachem stáje. A britského boxu jako takového.

„Plán DAZN je takový, že chce být lepší než ostatní zámořští konkurenti. Stále nabízí nejlepší poměr cena/kvalita proti jakékoliv další platformě. Jeho cesta dává smysl. Jsem si více než jistý, že DAZN je budoucností boxu. V Americe,“ naznačuje mezi řádky a zvolenými slovy svůj postoj i sám Hearn...

Nemáte povoleno vkládat komentáře.

Copyright © 2010-2020 Profiboxing.cz

Nahoru PC verze